top of page

Osiemnaście

Reż. Dafne Lechuga Maroto, Laura D'Angeli, Maria Colomer Canyelles / Dania, Włochy / 2020 / 26 min. / polska premiera

bilet.jpeg
web.jpeg

Reżyseria: Dafne Lechuga Maroto, Laura D’Angeli, Maria Colomer Canyelles
Scenariusz: Dafne Lechuga Maroto, Laura D’Angeli, Maria Colomer Canyelles
Zdjęcia: Dafne Lechuga Maroto
Montaż: Laura D’Angeli
Dźwięk: Maria Colomer Canyelles, Jacob Schill
Muzyka: Daniel Basse
Producentki: Dafne Lechuga Maroto, Laura D’Angeli, Maria Colomer Canyelles
Produkcja: Uniwersytet Kopenhaski, Wydział Filmu i Medioznawstwa
Właściciel praw: Uniwersytet Kopenhaski, Wydział Filmu i Medioznawstwa
Język: włoski

TWÓRCZYNIE I TWÓRCY

„Osiemnaście” opowiada historię Ansou, młodego mężczyzny z Senegalu, który przybył do Włoch jako tak zwany „małoletni bez opieki”. Zgodnie z włoskim prawem po osiągnięciu pełnoletniości Ansou musiał wyprowadzić się z ośrodka dla młodzieży. Teraz mieszka u poznanej w ośrodku starszej Włoszki Nicli, która pomaga mu szukać pracy i wspiera go emocjonalnie. W chłopaku rodzi się napięcie między potrzebą opieki a impulsem niezależności.

FESTIWALE I NAGRODY

Nordisk Panorama

REŻYSERKA

Lan_You_Director photo.jpg

Dafne Lechuga Maroto
Dafne Lechuga Maroto jest operatorką kamery, montażystką i projektantką multimediów. Ma także doświadczenie w montażu wideo i fotografii analogowej. Podczas studiów na wydziale komunikacji audiowizualnej uczestniczyła w kursie „PhotoArt: the new photography” organizowanym przez Factoria Cultural, gdzie rozwijała później swoje umiejętności w sztukach wizualnych. W 2018 r. odbyła staż w The Why Foundation jako montażystka trailerów, które były potem emitowane w BBC, natomiast w czasie kolejnego stażu, na festiwalu CPH:DOX, miała okazję wykazać się jako operatorka kamery. Nagrywała tam debaty reżyserskie i zorganizowała rozmowę z filmowcem Karimem Ainoüzem, Zacharym Whytem - wykładowcą zajmującym się badaniami nad migracjami na Uniwersytecie Kopenhaskim i duńską malarką Mathilde Fenger na temat roli sztuki w aktualnym kryzysie migracyjnym.

Laura D’Angeli
Laura D’Angeli pracuje obecnie w Ragusie na Sycylii nad pełnometrażowym dokumentem, jednocześnie działając jako producentka wideo dla duńskiego start-upu. Ma doświadczenie jako kuratorka filmowa, jest także związana ze sztukami pięknymi - była konserwatorką w Muzeum Archeologicznym w Neapolu. Pracowała również jako selekcjonerka w Cineteca di Bologna, pomagała HF Productions w wyborze niezależnych filmów dokumentalnych na liczne festiwale filmowe w całej Europie, oraz była członkinią Young Jury for IsReal Festival w 2020 r. Jest także autorką artykułów i recenzji ukazujących się w magazynach filmowych, takich jak duński „Skuelyst" czy włoski „Filmidee". Obecnie pracuje jako badaczka w archiwach Biennale w Wenecji.

Maria Colomer Canyelles
W ostatnich pięciu latach, Maria Colomer pracowała jako producentka, asystentka reżysera i scenarzystka w firmach produkujących filmy dokumentalne: Docsville, Boogaloo Films, Gulbrandsen Films i The Why Foundation, gdzie nadal pracuje jako producentka serialu dokumentalnego „Why Stories”. Wraz z reżyser(k)ami Alberto Dexeusem i Ànnią Gabarró, pisała scenariusz swojego pierwszego pełnometrażowego filmu „Les Perseides”, który miał swoją premierę w 2019 r. na BAFICI. Była także producentką i asystentką reżyserów albumu wizualnego „Neo Europa”, wyreżyserowanego przez kolektyw artystyczny Capital Fluxus, po raz pierwszy pokazanego w Teater Momentum w Odense jako drugi akt sztuki „16:29” w 2019 r. Swoją największą pasję, związaną z filmami dokumentalnymi, realizowała asystując Miguelowi Angelowi Blance podczas tworzenia „Magaluf Ghost Town” i dokumentaliście Christofferowi Guldbrandsenowi.

GALERIA

MOTHER_CHILD_STILL00_small.jpg
MOTHER_CHILD_STILL00_small.jpg
MOTHER_CHILD_STILL00_small.jpg

Red Stains
Red Stains
Red Stains
bottom of page