Piątek, 6 marca
18:00
Kinoteka

reż. Fanny Bräuning / Szwajcaria / 2018 / 85 min. / polska premiera
Ciepłe i szczere dokumentalne kino drogi, które chwyta za serce. Niggi i Annette poznali się wiele lat temu na studiach artystycznych. Co roku podróżują kamperem po greckich wyspach. Wakacyjnego rytuału nie zmienia postępująca choroba kobiety – Annette porusza się na wózku i wymaga już nieustannej opieki.
18:30
Kinoteka

reż. Betsy West, Julie Cohen / USA / 2018 / 98 min.
86-letnia Ruth Bader Ginsburg jest najstarszą członkinią Sądu Najwyższego Stanów Zjednoczonych i wciąż trzy razy w tygodniu robi po dwadzieścia pompek. „RBG” to dokument biograficzny ukazujący początki jej kariery jako jednej z nielicznych kobiet w szkole prawa na Harvardzie oraz eksplorujący jej dzisiejszy status kultowej postaci amerykańskiej popkultury.
Pokaz specjalny, organizowany z biurem Parlamentu Europejskiego w Polsce. Obowiązuje rejestracja tutaj.
21:00
Kinoteka

reż. Stéfanne Prijot / Belgia / 2018 / 60 min. / polska premiera
Posługując się przykładem pojedynczej pary majtek Stéfanne Prijot portretuje kobiety uwikłane w globalny łańcuch produkcji w przemyśle tekstylnym.
21:00
Kinoteka

reż. Beatrice Behn, René Gebhardt / Niemcy / 2019 / 72 min. / polska premiera
Ona – afroamerykańska edukatorka seksualna, działaczka feministyczna i performerka. On – prawdopodobnie najważniejszy żyjący kompozytor muzyki symfonicznej, potomek nazistów, zadeklarowany feminista. Tworzą bardzo udane małżeństwo, w którym oboje są szczęśliwi, jednak relacje władzy w ich związku nie rozkładają się równo.
Sobota, 7 marca
21:00
Kinoteka


Powrót Kate Nash + JUCK
reż. Amy Goldstein / USA / 2018 / 89 min. / warszawska premiera
Zdominowany przez białych mężczyzn przemysł muzyczny świetnie na niej zarobił, po czym „przetrawił” i porzucił, gdy tylko zaczęła tworzyć muzykę na własnych warunkach. W filmie obserwujemy, jak Nash samodzielnie finansuje swój trzeci album, organizuje udane tournee po świecie i przenosi się do Los Angeles, gdzie próbuje swoich sił jako aktorka. Nie przewiduje jednak, że nawet ludzie, którym ufała, mogą zadać jej cios w plecy.
reż. Olivia Kastebring, Julia Gumpert, Ulrika Bandeira / Szwecja / 2018 / 18 min.
JUCK to pięcioosobowy kolektyw taneczno-artystyczny ze Szwecji. W 2013 roku jego twórczynie wypuściły wiralowe wideo, w którym wykonywały bezpruderyjny układ imitujący męskie ciała podczas seksu. Zrealizowany pięć lat później „JUCK” to dokument o członkiniach grupy, ale także film taneczny oraz zapis prowokacyjnych akcji performatywnych realizowanych przez kolektyw w sztokholmskim metrze.
Sobota, 7 marca
12:00
Kinoteka

reż. Leona Goldstein / Niemcy / 2015 / 84 min. / polska premiera
W połowie lat dziewięćdziesiątych, po kilkuletnim okresie wojny domowej i ludobójstwa kobiety stanowiły 70% populacji Rwandy. Głównymi bohaterkami dokumentu są Godelieve i Florida, działaczki rwandyjskiej organizacji kobiecej Pro-Femmes / Twese Hamwe.
12:00
Kinoteka

reż. Erika Cohn / Palestyna, USA / 2017 / 81 min.
Kholoud Al-Faqih to jedyna na Bliskim Wschodzie kobieta orzekająca w sądzie szariackim. Kiedy w Ministerstwie Sprawiedliwości do głosu dochodzą radykałowie, tytułowa sędzia znajduje się w naprawdę trudnej sytuacji.
12:00
Kinoteka

reż. Anja Kvistgaard Marott / Dania / 2017 / 52 min. / polska premiera
Cykl „LoveSex: opowieści o miłości i seksie" przenosi widza w dynamiczną i zmysłową rzeczywistość całkowicie szczerych historii o miłości i seksie – opowiedzianych młodym ludziom przez młodych ludzi.
Pokaz specjalny, dedykowany młodzieży. Obowiązuje rejestracja tutaj.
15:00
Kinoteka

reż. Fanny Bräuning / Szwajcaria / 2018 / 85 min. / polska premiera
Ciepłe i szczere dokumentalne kino drogi, które chwyta za serce. Niggi i Annette poznali się wiele lat temu na studiach artystycznych. Co roku podróżują kamperem po greckich wyspach. Wakacyjnego rytuału nie zmienia postępująca choroba kobiety – Annette porusza się na wózku i wymaga już nieustannej opieki.
15:00
Kinoteka

reż. Ewa Kochańska / Polska / 2018 / 71 min.
10-letnia Julia Polniuk trenuje łyżwiarstwo figurowe. W tym sporcie to najwyższy czas, żeby zacząć odnosić sukcesy. Po wybuchu Euromajdanu rodzina Polniuków przeprowadziła się z Ukrainy do Polski i zaczęła nowe życie w Warszawie. Mama Julii ma tylko jeden cel - umożliwić swoim dzieciom dobry start w życie.
Po seansie zapraszamy na Q&A z reżyserką
21:00

Historia pewnych majtek, czyli skąd się biorą ubrania
reż. Stéfanne Prijot / Belgia / 2018 / 60 min. / polska premiera
Posługując się przykładem pojedynczej pary majtek Stéfanne Prijot portretuje kobiety uwikłane w globalny łańcuch produkcji w przemyśle tekstylnym.
15:00
Kinoteka

reż. Stéfanne Prijot / Belgia / 2018 / 60 min. / polska premiera
Posługując się przykładem pojedynczej pary majtek Stéfanne Prijot portretuje kobiety uwikłane w globalny łańcuch produkcji w przemyśle tekstylnym.
18:00
Kinoteka

reż. Carlotta Kittel / Niemcy / 2018 / 88 min. / polska premiera
Angela i Chrystian poznali się w 1986 roku i mają dziecko. Czy tylko tyle ich łączy? Czy kiedykolwiek kochali się? Czy stanowili prawdziwą parę? Carlotta Kittel, ich córka, wchodząc niejako w rolę terapeutki wyposażanej w kamerę i laptopa, przeprowadza z każdym z nich z osobna serię szczerych do bólu rozmów.
Po seansie zapraszamy na Q&A z reżyserką
18:00
Kinoteka
OTHER%20FILM%20STILL3.jpg)
reż. Antonia Hungerland / Niemcy / 2018 / 88 min. / polska premiera
Antonia Hungerland kwestionuje powiązanie macierzyństwa z kobiecością (i na odwrót) oraz imperatyw genetycznego pokrewieństwa. „(M)other” portretuje rodziny adopcyjne, dawczynie komórek jajowych i kobiety pracujące jako surogatki - osoby rodzące i wychowujące dzieci w sytuacjach odbiegających od heteronormatywnych i patriarchalnych wzorców reprodukcji.
18:00
Kinoteka

Nowe twarze: zestaw shortów 1
The Vibrant Village reż. Weronika Jurkiewicz / Polska, Węgry / 7 min
Fish on me reż. Klaudia Folga / Polska / 8 min
Shooting Stars reż. Magdalena Jaroszewicz / Polska, Niemcy / 17 min
Terraria reż. Hanna Hovitie / Węgry, Finladnia / 17 min
I'll Call You When I get There reż. Małgorzata Goliszewska / Polska / 24 min.
Po seansie zapraszamy na Q&A z reżyserkami
21:00
Kinoteka

reż. Heather Lenz / USA / 2018 / 80 min. / warszawska premiera
Obsesyjne, halucynacyjne wzory z kropek są znakiem rozpoznawczym Yayoi Kusamy, najbardziej ekscentrycznej, a obecnie najdroższej japońskiej artystki. W filmie Heather Lenz przenosimy się do Ameryki lat 60. XX wieku, gdy młoda Japonka dopiero zaczyna walkę o karierę.
21:00
Kinoteka

reż. Beatrice Behn, René Gebhardt / Niemcy / 2019 / 72 min. / polska premiera
Ona – afroamerykańska edukatorka seksualna, działaczka feministyczna i performerka. On – prawdopodobnie najważniejszy żyjący kompozytor muzyki symfonicznej, potomek nazistów, zadeklarowany feminista. Tworzą bardzo udane małżeństwo, w którym oboje są szczęśliwi, jednak relacje władzy w ich związku nie rozkładają się równo.
21:00
Kinoteka

reż. Pia Hellenthal / Niemcy / 2019 / 84 min.
Eva Collé to imię przyjęte przez bohaterkę filmu Hellenthal po przeprowadzce do Berlina z konserwatywnego miasteczka na północy Włoch. Eva utrzymuje się przede wszystkim z pracy seksualnej; oprócz tego jest anarchistką, poetką i modelką. Hellenthal przedstawia sceny z życia Evy w Berlinie, gdzie towarzyszą jej przyjaciele, m.in. zmarły niedawno brytyjski poeta Sean Bonney.
Niedziela, 8 marca
12:00
Kinoteka

reż. Gabrielle Brady / Niemcy, Wielka Brytania, Australia / 2018 / 89 min.
Położona między Indonezją a Australią Wyspa Bożego Narodzenia jest domem tysięcy czerwonych krabów, które co roku, pod czujnym okiem i ochroną jej mieszkańców wędrują z dżungli w stronę morza. Tropikalna wyspa to również miejsce innego rodzaju migracji – odizolowana od świata, służy władzom Australii do przetrzymywania osób szukających schronienia i azylu na swoim terytorium.
12:00
Kinoteka

reż. Irene Lusztig / USA / 2018 / 101 min. / warszawska premiera
Mieszkająca w Atlancie kobieta skarży się na molestowanie seksualne. Młoda policjantka słyszy od przełożonych, że nie zamierzają zatrudniać kobiet. Nastolatka po raz pierwszy przyznaje się do tego, że nie pociągają jej mężczyźni, a mężatka nie zamierza już dłużej udawać orgazmów. Brzmi znajomo? Mimo to przytaczane w „Siostrzeństwie” historie nie przydarzyły się wczoraj, tylko ponad 40 lat temu.
12:00
Kinoteka

reż. Elizabeth Carroll / USA / 2019 / 72 min. / polska premiera
„Gotowanie może być bardzo terapeutyczne” mówi 92-letnia Diana Kennedy. Diana poświęciła życie badaniu kuchni Meksyku, gdzie od ponad 50 lat mieszka na ekologicznej farmie. Nie traci wigoru i sił do pracy, dzieląc się swoim ogromnym doświadczeniem.
15:00
Kinoteka

Nowe twarze: zestaw shortów 2
63 min.
Gruba Kaśka - reż. Julia Pełka, 14 min
Gwiazda Piołun - reż. Adelina Borets, 15 min
Love 404 - reż. Agata Baumgart, 17 min
Pobocze - reż. Julia Sokolnicka, 17 min
Po seansie zapraszamy na Q&A z reżyserkami
15:00
Kinoteka

Ciało: zestaw animacji
58 min.
Nie masz dystansu reż. Karina Paciorkowska | Polska / 2018 / 4 min.
Norma reż. Agata Mianowska | Polska / 2017 / 7 min.
Cipka reż. Renata Gąsiorowska | Polska / 2016 / 8 min.
Ciało obce reż. Marta Magnuska | Polska / 2016 / 7 min.
Egg reż. Martina Scarpelli | Francja / 2018 / 11 min.
Las del diente reż. Ana Pérez López | Hiszpania, USA / 2018 / 5 min.
Le clitoris reż. Lori Malépart-Traversy | Kanada / 2016 / 3 min.
Mięso reż. Camila Kater | Brazylia, Hiszpania / 2019 / 12 min.
Po seansie zapraszamy na Q&A z reżyserkami
15:00
Kinoteka

reż. Carlotta Kittel / Niemcy / 2018 / 88 min. / polska premiera
Angela i Chrystian poznali się w 1986 roku i mają dziecko. Czy tylko tyle ich łączy? Czy kiedykolwiek kochali się? Czy stanowili prawdziwą parę? Carlotta Kittel, ich córka, wchodząc niejako w rolę terapeutki wyposażanej w kamerę i laptopa, przeprowadza z każdym z nich z osobna serię szczerych do bólu rozmów.
Po seansie zapraszamy na Q&A z reżyserką
18:00
Kinoteka

Sztuka: zestaw prac wideo 1
73 min.
Bolimorfia reż. Aneta Grzeszykowska | Polska / 2008 / 7 min.
Dla Valerie Solanas i Marilyn Monroe w uznaniu ich desperacji | Pauline Boudry, Renate Lorenz | Niemcy, Szwajcaria, Wielka Brytania / 2013 / 18 min.
MindPlace ThoughtStream reż. Shana Moulton | USA / 2014 / 12 min.
Zapytaj Syrenę | Agnieszka Polska | Polska / 2017 / 8 min.
Octopus | Anna Zaradny | Polska / 2012 / 11 min.
Shed a Light | Laure Prouvost | Francja, Belgia / 2018 / 16 min.
Po seansie zapraszamy na Q&A z artystką i kuratorką
18:00
Kinoteka

reż. Leona Goldstein / Niemcy / 2015 / 84 min. / polska premiera
W połowie lat dziewięćdziesiątych, po kilkuletnim okresie wojny domowej i ludobójstwa kobiety stanowiły 70% populacji Rwandy. Głównymi bohaterkami dokumentu są Godelieve i Florida, działaczki rwandyjskiej organizacji kobiecej Pro-Femmes / Twese Hamwe.
Po seansie zapraszamy na Q&A z reżyserką i producentką
18:00
Kinoteka
OTHER%20FILM%20STILL3.jpg)
reż. Antonia Hungerland / Niemcy / 2018 / 88 min. / polska premiera
Antonia Hungerland kwestionuje powiązanie macierzyństwa z kobiecością (i na odwrót) oraz imperatyw genetycznego pokrewieństwa. „(M)other” portretuje rodziny adopcyjne, dawczynie komórek jajowych i kobiety pracujące jako surogatki - osoby rodzące i wychowujące dzieci w sytuacjach odbiegających od heteronormatywnych i patriarchalnych wzorców reprodukcji.
21:00
Kinoteka

reż. Ewa Podgórska / Polska / 2018 / 78 min.
Miasto na kozetce. Mieszkańcy Łodzi uczestniczą w sesjach psychoterapeutycznych. Rozpoczynają podróż w głąb własnych uczuć i emocji związanych z miejscem, w którym żyją. Miasto staje się punktem wyjścia do intymnych rozmów. Bohaterowie dzielą się ukrytymi wspomnieniami, przypominają sobie pozornie błahe wydarzenia, które zupełnie zmieniły ich życie.
Po seansie zapraszamy na Q&A z reżyserką
21:00
Kinoteka

reż. Lina Maria Mannheimer / Szwecja / 2019 / 83 min. / warszawska premiera
Millenialsi kochają inaczej – inaczej niż starsi? Tej historii nie można zbyć wzruszeniem ramion. To nie reality show z Tindera, lecz rejestracja pierwszego okresu związku, gdy człowiek budzi się i zasypia z myślą o ukochanej osobie. Dziewczyna i chłopak zupełnie inaczej widzą tę relację – zupełnie na przekór stereotypom. Chciałoby się, żeby żyli długo i szczęśliwie.
Po seansie zapraszamy na Q&A z reżyserką oraz bohaterami filmu
21:00
Kinoteka

reż. Jeanie Finlay / Wielka Brytania / 2019 / 90 min. / polska premiera
Freddy zawsze chciał mieć dzieci i w okolicach trzydziestki decyduje się na ciążę. Postanowił, że chce udokumentować okres swojej ciąży i porodu, aby temat ojcostwa transmężczyzn, który wciąż jest zmarginalizowany w dyskursie medycznym, mógł zdobyć większą widzialność w sferze publicznej. We współpracy z uznaną brytyjską reżyserką Jeanie Finlay stworzył rodzaj filmowego dziennika, krok po kroku dokumentując cały proces.
18:00
Kinoteka

Nowe twarze: zestaw shortów 3
66 min.
Nielot reż. Nadia Szymańska | Polska / 2017 / 7 min.
Diorama reż. Zoya Laktionova | Ukraina / 2018 / 12 min.
Połączeni reż. Aleksandra Maciejczyk | Polska / 2018 / 18 min.
Fuck, it’s Biology reż. Veronica Andersson | Polska / 2019 / 29 min.
Po seansie zapraszamy na Q&A z reżyserkami
Poniedziałek, 9 marca
18:00
Kinoteka

Sztuka: zestaw prac wideo 2
sexinsitu | Martyna Miller | Polska / 2019 / 23 min.
Łatwo płonę | Zofia Krawiec | Polska / 2019 / 20 min.
0 | Julia Poziomecka Polska / 2020
Sztuki piękne | Jana Shostak, Jakub Jasiukiewicz I Polska / 2020
Śmierć Walenia | Brokat Films Polska / 2016 / 1,5 min.
W brokatowym chruśniaku | Brokat Films Polska / 2016 / 3 min.
W procesie | Bożna Wydrowska Polska / 2020
Po seansie zapraszamy na Q&A z twórcami
18:00
Kinoteka

reż. Lina Maria Mannheimer / Szwecja / 2019 / 83 min. / warszawska premiera
Millenialsi kochają inaczej – inaczej niż starsi? Tej historii nie można zbyć wzruszeniem ramion. To nie reality show z Tindera, lecz rejestracja pierwszego okresu związku, gdy człowiek budzi się i zasypia z myślą o ukochanej osobie. Dziewczyna i chłopak zupełnie inaczej widzą tę relację – zupełnie na przekór stereotypom. Chciałoby się, żeby żyli długo i szczęśliwie.
Po seansie zapraszamy na Q&A z reżyserką oraz bohaterami filmu
21:00
Kinoteka

reż. Pia Hellenthal / Niemcy / 2019 / 84 min.
Eva Collé to imię przyjęte przez bohaterkę filmu Hellenthal po przeprowadzce do Berlina z konserwatywnego miasteczka na północy Włoch. Eva utrzymuje się przede wszystkim z pracy seksualnej; oprócz tego jest anarchistką, poetką i modelką. Hellenthal przedstawia sceny z życia Evy w Berlinie, gdzie towarzyszą jej przyjaciele, m.in. zmarły niedawno brytyjski poeta Sean Bonney.
21:00
Kinoteka


Powrót Kate Nash + JUCK
reż. Amy Goldstein / USA / 2018 / 89 min. / warszawska premiera
Zdominowany przez białych mężczyzn przemysł muzyczny świetnie na niej zarobił, po czym „przetrawił” i porzucił, gdy tylko zaczęła tworzyć muzykę na własnych warunkach. W filmie obserwujemy, jak Nash samodzielnie finansuje swój trzeci album, organizuje udane tournee po świecie i przenosi się do Los Angeles, gdzie próbuje swoich sił jako aktorka. Nie przewiduje jednak, że nawet ludzie, którym ufała, mogą zadać jej cios w plecy.
reż. Olivia Kastebring, Julia Gumpert, Ulrika Bandeira / Szwecja / 2018 / 18 min.
JUCK to pięcioosobowy kolektyw taneczno-artystyczny ze Szwecji. W 2013 roku jego twórczynie wypuściły wiralowe wideo, w którym wykonywały bezpruderyjny układ imitujący męskie ciała podczas seksu. Zrealizowany pięć lat później „JUCK” to dokument o członkiniach grupy, ale także film taneczny oraz zapis prowokacyjnych akcji performatywnych realizowanych przez kolektyw w sztokholmskim metrze.
21:00
Kinoteka


Delphine i Carole + Strajk polskich kobiet
reż. Callisto Mc Nulty / Francja, Szwajcaria / 2019 / 70 min. / polska premiera
Gdy w latach 70. we Francji rozwinął się masowy ruch feministyczny, Delphine Seyrig, gwiazda europejskiego kina występująca u Alaina Resnais, François Truffaut i Luisa Buñuela zaczęła współpracować z niezależną artystką wideo Carole Roussopoulos. Posługując się lekką przenośną kamerą wspólnie dokumentowały uliczne demonstracje i tworzyły eksperymentalne filmy-manifesty.
reż. Kasia Prus / Polska / 2016 / 3 min. / warszawska premiera
„Strajk polskich kobiet” to drobny element wizualnej kroniki oporu, która wytworzyła się w trakcie Czarnych Protestów. Osobista migawka Kasi Prus z 3 października 2016 roku oddaje sensoryczne doświadczenie przebywania w demonstrującym tłumie – okrzyki przenikają się z przypadkowymi dźwiękami ulicy, nad całością dominuje zaś miarowe dudnienie bębnów wyznaczających rytm przemarszu.
Po seansie zapraszamy na Q&A z reżyserką Kasią Prus