top of page

Strajk polskich kobiet

reż. Kasia Prus / Polska / 2016 / 3 min. / warszawska premiera

Sekcja: Nowe twarze

TWÓRCY

Reżyseria: Kasia Prus

Scenariusz: Kasia Prus

Zdjęcia: Kasia Prus

Montaż: Kasia Prus

Dźwięk: Bartek Idzi

Producenci/tki: Kasia Prus
 

Właściciel praw: Kasia Prus

Język: polski

 

https://kasiaprus.myportfolio.com/polish-women-on-strike  
 


Film pokazywany w zestawie z filmem „Delphine i Carole”.

OPIS

„Strajk polskich kobiet” to drobny element wizualnej kroniki oporu, która wytworzyła się w trakcie Czarnych Protestów. Osobista migawka Kasi Prus z 3 października 2016 roku oddaje sensoryczne doświadczenie przebywania w demonstrującym tłumie – okrzyki przenikają się z przypadkowymi dźwiękami ulicy, nad całością dominuje zaś miarowe dudnienie bębnów wyznaczających rytm przemarszu. W polu widzenia pojawiają się kolejne osoby, spojrzenie zatrzymuje się na chwilę na detalach ich twarzy lub ubioru, aby zaraz przenieść się w inny punkt manifestacji. Wyrywkowe obrazy stanowią zapis emocji uwolnionych dzięki nagłej możliwości współbycia i współdziałania. (Michalina Augusiak)

FESTIWALE I NAGRODY

Demakijaż - Festiwal Kina Kobiet, Sisters Make Film, Amnesty International Festival of Choice, LET’S SEE Short Film, dokumentART, dokART Zukunftstreff

KASIA PRUS

foto_k_prus_small.jpg

Studiowała w szkole filmowej w Newport (University of South Wales) oraz na FAMU International w Pradze. Podczas studiów prowadziła research w Archiwum Stanley’a  Kubricka w Londynie. Film „Alex is Still Alive” na podstawie jej scenariusza, opartego na notatkach Stanley’a Kubricka, był wyświetlany w ramach sezonu BFI Kubrick. W 2018 roku była uczestniczką pierwszej edycji Atelier Scenariuszowego, gdzie rozwijała scenariusz filmu pełnometrażowego „Jak mogliśmy przegapić tę niesamowitą historię Andrei Barnes”. Jej etiudy były prezentowane na międzynarodowych festiwalach filmowych, w tym dedykowanych filmom feministycznym. Pisze scenariusze, pracuje jako montażystka oraz współpracuje z  telewizją internetową IAI przygotowując materiały filmowe podczas festiwalu How The Light Gets In. Jako członkini Digital Maker Collective rozwija projekty w technologii XR.

GALERIA

bottom of page