HER development

Warsztaty dla dokumentalistek.

location-icon-transparent-background-5.jpeg

HER Docs Film Festival i Mazovia Warsaw Film Commission zapraszają na II edycję warsztatów dla twórczyń filmów dokumentalnych.

Warsztaty poprowadzą producentka Anna Wydra oraz ekspertka w zakresie komunikacji, marketingu i budowania publiczności (Audience Design) Joanna Solecka. W trakcie warsztatu poruszone zostaną kwestie rozpoznawania potencjału projektu, identyfikowania i budowania widowni filmu, pozycjonowania filmu oraz siebie na rynku. Uczestniczki otrzymają również niezbędne informacje oraz wsparcie w zakresie rozwoju, możliwości finansowania i dystrybucji swoich projektów na lokalnym i międzynarodowym rynku.

ANNA WYDRA
Założycielka i szefowa Otter Films – warszawskiej firmy produkcyjnej, koncentrującej się na artystycznych fabułach i filmach dokumentalnych. Większość realizowanych projektów to koprodukcje międzynarodowe. Wraz z reżyserem Bartkiem Konopką otrzymała nominację do Oscara za film dokumentalny „Królik po berlińsku”. Jest producentką lub koproducentką licznych, uznanych przez krytyków i publiczność filmów dokumentalnych: „6 kroków” Bartosza Dombrowskiego, „Deep Love” Jana P. Matuszyńskiego, „Efektu Domina” Elwiry Niewiery i Piotra Rosołowskiego, „Sztuki znikania” Bartka Konopki i Piotra Rosołowskiego oraz „Komunii” Anny Zameckiej (film otrzymał m.in. Europejską Nagrodę Filmową i Orła). Fabuła „Zud” Marty Minorowicz miała swoją premierę na Berlinale, a „Ayka” Sergeya Dvortsevoya została nominowana do Złotej Palmy na festiwalu w Cannes (Złota Palma za najlepszą rolę żeńską). Anna Wydra współpracuje z wieloma programami edukacyjnymi w tym IMPAKT, DocLabPoland, Emerging Producers oraz jest członkinią Polskiej i Europejskiej Akademii Filmowej.

JOANNA SOLECKA
Strateg komunikacji i marketingu dla producentów i instytucji z pola kultury, filmu i edukacji. Ekspertka w zakresie budowania publiczności (Audience Design). Producentka kreatywna krótkich metraży i filmów dokumentalnych. Wykładowczyni polskich i międzynarodowych programów szkoleniowych dla profesjonalistów filmowych takich jak CIRCLE Women Doc Accelerator, Torino Film Lab, Impakt, Norweska Szkoła Filmowa, Szkoła A. Wajdy, PWSTViT w Łodzi. Członkini Rady Doradczej przy Documentary Association of Europe.
Na początku kariery związana z Wajda Studio i Szkołą A. Wajdy, gdzie była odpowiedzialna m in. za rebranding obu marek oraz kampanie promocyjno-dystrybucyjne dla produkcji filmowych oraz programów edukacyjnych, w tym za kampanie oscarowe dla filmów „Królik po berlińsku“ (nominacja w kategorii Documentary Short Subject w 2009 r) oraz dla „Joanny“ (nominacja w kategorii Documentary Short Subject w 2015 r). Obecnie zarządza warszawskim oddziałem międzynarodowej agencji specjalizującej się w marketingu filmowym Alphapanda, opracowującej strategie marketingowe oraz kampanie w mediach społecznościowych dla branży filmowej. Klientami Alphapandy są najwięksi dystrybutorzy jak 20th Century Fox czy Warner Bros, Europejska Akademia Filmowa, agenci sprzedaży i producenci.

ORGANIZACJE PARTNERSKIE

press to zoom
1/1

GALERIA