Cyber zaślubiny z krewetkami solankowymi

Reż. WetMeWild (Justyna Górowska, Ewelina Jarosz), we współpracy z Annie Sprinkle, Beth Stephens / USA / 2021 / 20 min. / światowa premiera

bilet.jpeg
web.jpeg
ZOBACZ ONLINE

Koncepcja: dr Ewelina Jarosz
Dyrektor artystyczna i specjalistka od AR: dr Justyna Górowska
Reżyseria i produkcja performansu: dr. Joy Brooke Fairfield
Kostiumy: Martyna Koltun @martyna_koltun

TWÓRCZYNIE I TWÓRCY

Zainspirowane performansami ekoseksualnych zaślubin, zainicjowanych przez Annie Sprinkle i Beth Stephens, cyber-nimfy, Ewelina Jarosz i Justyna Górowska, poślubiły krewetki solankowe. Ceremonia międzygatunkowych zaślubin stała się częścią filmu dokumentalnego, „Antypomnik dla krewetek solankowych: ekoseksualna historia”, wzbogaconego technologią rozszerzonej rzeczywistości (AR). Panny młode zachęcają do pokochania krewetek solankowych, a także zdobywania wiedzy na temat zagrożeń ich ekosystemu. Ekoseksualne zaślubiny z krewetkami solankowymi Wielkiego Jeziora Słonego odbyły się na półwyspie Rozel Point nieopodal „Spiralnej grobli” (1970), pracy land-artowej Roberta Smithsona, a do ich realizacji wykorzystana została zaawansowana technologia, która wywoła krewetki solankowe w rozszerzonej rzeczywistości (AR). Planetarne cyfrowe zaślubiny były pierwszą tego typu więcej-niż-ludzką ceremonią ślubną na świecie, a dzięki aplikacji Artemia każda osoba używająca smartfona, działającego w systemie Android, może cieszyć się eksplorowaniem cyfrowej przyrody oraz stać się częścią posthumanistycznej wspólnoty w rozszerzonej rzeczywistości.

Praca zrealizowana na HER Docs Film Festival 2021.

FESTIWALE I NAGRODY

HER Docs Film Festival (premiera światowa)

REŻYSERKA

Lan_You_Director photo.jpg

Justyna Górowska (WetMeWild)
Hydrofeministyczna ekoseksualna artystka i współtwórczyni interdyscyplinarnych projektów, łączących sztukę z technologią i społecznym aktywizmem. Poprzez performatywne i interaktywne doświadczenia zaawansowanych technologii i sztuki cyfrowej, jej projekty budują świadomość społecznej i ekologicznej katastrofy. Urodzona w 1988 roku, mieszka w Skawie w górach Beskidu Zachodniego. Doktorat uzyskała w ramach Międzywydziałowych Studiów Doktorskich Uniwersytetu im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu. Jej projekty pokazywane były m.in. w Berlinie (Freies Museum, 2009), Quebecu (Le Lieu Gallery, 2014), Dżakarcie (National Gallery of Indonesia, 2016), Warszawie (Muzeum Sztuki Nowoczesnej, 2017), i Nowym Jorku (Art in General, 2017). Więcej na stronie: https://justynagorowska.com/

Ewelina Jarosz (underwateractivist)
Hydroseksualna badaczka/performerka i współtwórczyni interdyscyplinarnych projektów ekologicznych. Jej aktualne zainteresowania badawcze to: błękitna humanistyka, błękitne media i sztuka ekologiczna. Jest adiunktką w Katedrze Mediów i Badań Kulturowych Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie oraz autorką książki „Utrata i pustka. Ponowoczesny model recepcji malarstwa barwnego pola” (Polski Instytut Studiów nad Sztuką Świata/TAKO Warszawa/Toruń 2021). Współpracowała z Ośrodkiem Studiów Amerykańskich Uniwersytetu Warszawskiego, Uniwersytetem Artystycznym im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu oraz Akademią Sztuk Pięknych w Gdańsku. Dwukrotna stypendystka Stypendium Fundacji Kościuszkowskiej (2010/11 i 2021). W 2011 roku otrzymała stypendium The Clifford and Mary Corbridge Trust.

GALERIA

MOTHER_CHILD_STILL00_small.jpg
MOTHER_CHILD_STILL00_small.jpg
MOTHER_CHILD_STILL00_small.jpg

ORGANIZACJE PARTNERSKIE

Red Stains
Red Stains
Red Stains